Košík je prázdný
Kategorie zboží
Zákaznická linka

1975 Live - Ch.A.S.A. CD


Fusion music, neboli v Československu známý termín jazz rock v jihomoravské metropoli kupodivu nenašel tak úrodnou půdu jako v Praze.
Vaše cena 239,30
Vaše cena bez DPH 197,80
 
Dostupnost Skladem 1 ks
Odesíláme ve středu 4.12.

Výprodej zboží této kategorie - slevy až 80%


Podrobný popis

Fusion music, neboli v Československu známý termín jazz rock v jihomoravské metropoli kupodivu nenašel tak úrodnou půdu jako v Praze. Samozřejmě i zde byly tendence vytvořit vlastní variantu této fúzující, většinou instrumentální hudby. Například z renomovaného Orchestru Gustava Broma se občas oddělovalo menší sdružení vedené kytaristou Igorem Vavrdou a prezentovalo svou formu fusion music, z pohledu úhlu rockerů jazz rock nějaký čas prezentovala skupina Nucleus, ale za skutečné reprezentanty daného žánru lze považovat skupinu Ch.A.S.A.
Skupina vznikla na počátku r. 1973, kdy byly v Československu velmi ztížené podmínky pro zakládání nových rockových skupin, natož skupin experimentujících s různými hudebními formami. Název skupiny (Ch.A.S.A.) v jednotlivých písmenech představoval příjmení členů kapely, která začala hrát v obsazení: Pavel Chmelař (barytonsaxofon, sopránsaxofon, příčná flétna, pikola), Ivo Albrecht (baskytara), Antonín Stříž (bicí nástroje) a Jiří Adam (elektrická kytara). Ke skupině se poté připojil ještě Ivan Havlíček (percussion).
V klubu na Šelepce kapela objevila zpěvačku s kytarou Mirku Křivánkovou (dříve členku skupiny Premier), která zajímavě používala náročný jazzový scat a navíc v nevídaném rozsahu čtyř oktáv. Její hlas se stal nedílnou součástí jejich osobitého soundu. Jazzových zpěvaček u nás nebylo mnoho a tím víc na sebe Ch.A.S.A. poutala pozornost. Křivánková důsledně ctila jazzovou formu a improvizaci což znamenalo výrazné odlišení od standardního pěveckého projevu, kdy hlas jako vokální nástroj mnohdy přebíral i úlohu "hudebního" nástroje. Tím, že Křivánková nezpívala textované písně, se skupina vyhnula zkoumání textového pojetí samozvanými kulturtrégry při hudebních přehrávkách, kteří hledali dvojsmyslná skrytá sdělení a rozhodovali o vhodnosti či nevhodnosti zpívaného textu.

SKLADBY:
1/ Pohostinství "U Střížů" 11:00
2/ Brazilská dechovka 4:16
3/ Beránka viděti 9:39
4/ Bez názvu 6:20
5/ Do Newportu daleko 9:45
6/ Na druhý břeh 7:34
7/ Santisgo 7:54
8/ Nečekaný dopis 6:16
9/ Chasablanca 6:38


Parametry

Autor: Ch.A.S.A.