Košík je prázdný
Kategorie zboží
Zákaznická linka

Čekání na Toma - Vilém Spilka Quartet CD


Po úspěchu alba Podvod, které zpracovává táborákové evergreeny Honzy Nedvěda, vydala jazzová sestava Vilém Spilka Quartet album Čekání na Toma.
Vaše cena 282,50
Vaše cena bez DPH 233,50
 
Dostupnost Skladem 3 ks
Odesíláme ve čtvrtek 28.11.

Výprodej zboží této kategorie - slevy až 80%


Podrobný popis

Po úspěchu alba Podvod, které zpracovává táborákové evergreeny Honzy Nedvěda, vydala jazzová sestava Vilém Spilka Quartet album Čekání na Toma. Autorem všech skladeb je kapelník, kytarista a spoluzakladatel jazzového festivalu JazzFestBrno Vilém Spilka. "Naše nová deska nenabízí tak zřejmý leitmotiv jako předchozí Podvod, ale doufáme, že má nejméně stejně silné hudební a vlastně i mimohudební sdělení. Nazvali jsme ji Čekání na Toma a je věnována hlavně našim dětem," říká Vilém Spilka. Inspirací pro skladby na albu Čekání na Toma byly především děti většiny členů kapely. Tom je šestiletý syn saxofonisty Radka Zapadla a nemá to lehké. Vlastně možná má, ale lidé okolo něj nemají - žije totiž s poruchou autistického spektra. Estetiku naznačenou v úvodu nesou i další skladby, konkrétně Levá noha, Devět koťat, Rozhovor a také Jaromír Henderson, jež je poctou dvěma výrazným osobnostem světové jazzové historie i současnosti, Jaromíru Honzákovi a Joe Hendresonovi. Jednoduché písňové formy rozvíjí parafráze lidovky Ach synku, synku nazvaná Ach dcerko, dcerko, dekonstrukce ukolébavky Halí belí, nebo groteskní miniaturka Muška vnuknutá infantilním popěvkem Sedí muška na stěně. Svým producentským vhledem přispěl výraznou měrou k finálnímu výsledku multiinstrumentalista a skladatel Jiří Slavík. Velmi rychle pochopil, o co nám jde, a dokázal usměrnit moje intuitivní skladatelské pokusy," uvažuje kapelník. Sám Jiří Slavík dodává: "Čekání na Toma je silná a upřímná hudební zpověď kapelníka a jeho tří kamarádů spoluhráčů, jejichž životy jsou vzájemně propojeny. O vizuální stránku alba se společně s designérem Richardem Procházkou postaral Roman Franc, který kapelu fotografoval již v roce 2016 pro album Podvod. Čekání na Toma nahrálo kvarteto ve studiu brněnského Divadla na Orlí a vydává jej u labelu Indies Happy Trails Records. Album ve studiu nabral a smíchal Pavel Kunčar, masteringu se ujal Londýňan Peter Beckmann ze studia TechnologyWorks, který se věnuje zvukové produkci pro hvězdy kalibru Gregoryho Portera, Laury Mvuly nebo Jamieho Culluma.


Parametry

Autor: Vilém Spilka Quartet