Vaše cena | 140,10 Kč |
Vaše cena bez DPH | 125,10 Kč |
Dostupnost | Skladem > 5 ks |
Odesíláme v pondělí 6.1. |
Nový letoun později známý jako Il-4, který jako první sovětský letoun bombardoval Berlín, začal vznikat v závodě č. 39, a sice podle výkresů, přichystaných pro BB-2. Koncem března 1936 byl prototyp s motory Gnome-Rhône 14Kdrs (bez dodatečných nádrží a výzbroje) hotov a připraven k prvnímu vzletu z Frunzeho ústředního letiště. Nadějný stroj měl být představen během prvomájové přehlídky a v rámci nácviku na ni Kokkinaki provedl s letounem nad Frunzeho letištěm nejprve jeden přemet a poté další dva. Prvního května stál Iljušin na tribuně na Rudém náměstí a sledoval, jak nad ním přelétává jeho výtvor. Ještě než CKB-26 přistál, obdržel pokyn připravit jej k předvedení nejvyšším vládním činitelům. K večeru se na továrním letišti objevila kolona černých limuzín, z nichž jedna přivezla i samotného Stalina. Sovětský vůdce si vyslechl detaily o vývoji a vlastnostech nového bombardéru, načež požádal o letovou ukázku s prvky vyšší pilotáže. Kokkinaki jeho přání stoprocentně splnil – předvedl efektní sérii zatáček s velkým náklonem, svíček a spirál a vše zakončil třemi přemety. Na Stalina učinila ukázka evidentně dojem, protože nařídil uspíšit zkoušky tak, aby do konce léta mohl letoun vstoupit do sériové výroby. Publikace popisuje vývoj a nasazení bombardéru, Iljušin Il-4 ve 2. světové válce.