Vaše cena | 1 354,80 Kč |
Vaše cena bez DPH | 1 119,70 Kč |
Dostupnost | Skladem 5 ks |
Odesíláme zítra |
Vozy označené československým národním označením Bap číslované v intervalu 50 54 26 - 18, jsou řadou patrových velkoprostorových osobních vozů druhé třídy Českých drah. Vozy (101-150) vyrobila vagónka Waggonbau Görlitz pro tehdy Československé státní dráhy. Z počátku docházelo na obloukovitých tratích často k vykolejení (měly třínápravové Jakobsovy podvozky), proto si ČSD objednaly 50 samostatných patrových vozů s dvounápravovými podvozky. Vozy se nejčastěji vyskytovaly z počátku na tzv. Posázavském Pacifiku (trať Praha-Čerčany). Původní nátěr vozů byl tmavomodrý s šedou střechou, později byly přelakovány do světlejšího odstínu modré, s šedou střechou a dveřmi. Následující nátěr byl šedý se širokým širokým pruhem pod a nad dolními okny a s červenými dveřmi. V tomto nátěru jezdí vozy doposud. Často bývaly odstavovány pro různé závady a dokonce se uvažovalo o jejich prodeji, ale nenašel se zájemce, který by byl ochotný je odkoupit. Postupem času docházelo k jejich modernizaci.
Tento model, novinka 2023, je typem prvotního vozu vyrobeného pro Československé státný dráhy, již s dvounápravovým podvozkem, z epochy IV (1970-1990). Potěší každého milovníka historie železnic, ale i novodobých železničních nadšenců. Napájecím systémem je jednosměrný proud. Má precizně propracované detaily jak interiéru, tak exteriéru pro věrohodnost tohoto vozu.
Hlavní vlastnosti: